spongecakes

♦ life in a suitcase ♦

MORR

Publicerad 2011-09-23 18:15:49 i thoughts

jag vet att det jag kommer att skriva nu står 
överallt i media, men jag känner att jag
verkligen behöver skriva av mig.

JAG ÄR SÅ ARG.

idag är det 10 år sedan dawit isaak blev fängslad 
i sitt hemland eritrea. varför? för att han kämpar
för demokrati. för att han vågar säga emot 
landet regim. för att han inser hur folket blir 
manipulerad. 
för att han är landets största nutida hjälte.
idag har ha suttit i fängelse i 10 år - utan
rättegång.

hur har sveriges regering agerat? tyst diplomati
kallas det. man avviker att ge kommentarer 
kring ämnet dawit isaak. 

DET HÄR ÄR INTE RÄTT.

igår natt blev troy davis avrättad av en
giftinjektion trots att 7/9 av vittnen har
tagit tillbaka sitt vittnesmål och pekat ut
en annan. dessutom saknades det fysiska
bevis som kunde vara kopplade till mordet.
brottet som man sa att han hade begått 
skedde i början av 90-talet.

SÅ JÄVLA SJUKT.

HJÄLP DAWIT:
http://www.amnesty.se/engagera-dig/agera/veckans-vadjande/?utm_source=dawit%20isaak&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified&anp_mid=1939767&anp_rid=74944183
(världens längsta länk förövrigt.)

/ arg samhällelev

ps. jag slarvskrev den här texten, men i'm in a hurry just nu och hinner inte "finputsa" på texten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

spongecakes

sandra, bosatt i örnsköldsvik sedan 18 år tillbaka. drömmer om att få upptäcka världen och hjälpa andra. tycker om mina vänner, festligheter, musik, ord och foto. bloggar om känslor, händelser och sådant som jag anser är fint.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela