spongecakes

♦ life in a suitcase ♦

Publicerad 2012-01-30 17:39:10 i emotions

blir så ledsen när jag tänker på det. och det jobbigaste
är att jag vet att det finns inget jag kan göra åt det.

LONDON

Publicerad 2012-01-25 22:40:30 i travelling

nu är det klart att jag och mamma åker till london under påsklovet för tredje året i rad!
det firar jag med att äta upp big ben. mums!

måste bara tillägga att allt är bra med mig. saknar bara någon lite förmycket.
men ni, mina fina vänner och enda läsare, är för bra. superduperbra helt enkelt!

sunday 21:45

Publicerad 2012-01-22 21:48:14 i emotions

i said; you are in love with me?
he answered; i don't want to fall, but we have to finish what we started.

so we finished it and now we are thousands of miles apart.
i don't know if it really was the right decision, but i don't regret anything.

i miss you, r. you are always on my mind.

har fått höra att jag är en oaktiv bloggerska, och därför lägger jag upp de här "vackra" bilderna

Publicerad 2012-01-20 19:08:26 i whatever

igår fyllde jag 18 år (WOHO!) och då fick jag en webbkamera!

jag och stina vinkar åt.. någon.

ibland överträffar vi vår egen fulhet. sådant är ju alltid roligt.

sen tog stina några egobilder när jag gick iväg en sväng.

hejhej stina.

stinas bak. alltid lika trevligt att titta på.

sociala tjejer.

när stina åkte hem förvandlades mitt hår till en lejonman. typ.

jag är glad.

och extra glad blev jag igår när pappa kom in med champagne!
tummen upp för det och den superduper bra dagen!

lost girl in india

Publicerad 2012-01-13 16:39:29 i psst!

jag är hemma sedan snart en vecka tillbaka och resan var ett riktigt äventyr.
nu har jag, precis som alla andra coola katter, skaffat tumblr. där lägger jag
upp mina bilder från indien och så småningom lite andra från min vardag.

check it out; http://morgonbestyr.tumblr.com/

en galen nyarsafton i agra!

Publicerad 2012-01-02 16:33:20 i travelling

i fredags var det dags for min och hannahs sista helg i indien. det var aven dags att se ett av varldens sju underverk - taj mahal!

dagen borjade med att jag, hannah, hanna, astri, cajsa och john gick upp tidigt och at frukost pa the camp. sedan akte vi tuktuk till sikars busstation och hoppade pa en buss som tog oss till juipur. bussresan tog ca 2,5/3 timmar. i juipur at vi vegetrisk nudelsoppa som var superdupermegastark och sedan hoppade vi pa nasta buss som tog oss mot var slutdestination, namligen agra.
efter 6 langa och uttrakade timmar var vi antligen framme. vi akte tuktuk (som for ovrigt har 4 hjul i agra istallet for 3 har i sikar, he) till hotellet och dar checkade vi in och slappade lite pa vara rum.
nar vi hade slappat fardigt at vi middag pa hotellet. jag vagade inte prova pa nat jag inte kande till, och valde en gronsaksgryta. jag har berattat att jag ska forsoka se hur lange jag klarar av att vara vegetarian? varfor sluta nar man val har borjat lixom? pa kvallen vi inte sa mycket mer. vi hangde i hanna, john, astri och cajsas rum (jag och hannah hade ett eget = sweet) och planerade infor morgondagen.

och sa var det dags for nyar! vi vaknade tidigt och at frensh toast och drack chai (te pa hindi) for att sedan ga till east gate for att sta i kon in till taj mahal. och taj mahal var helt magiskt! sa underbart vackert! jag fick antligen ta min hoppbild framfor underverket och forsoker i detta nu att lagga upp bilden pa facebook, men internet brakar med mig hela tiden, sa jag tror inte att det kommer att handa forran jag ar hemma i o-vik pa sondag igen..
efter taj mahal at vi lite mer frukost och drack aven megagoda lassis! lassi ar i princip naturell yogurt, nagon god frukt (jag valde banan) och lite mjolk med kokos pa toppen. asgott, med betoning pa as! sedan gick vi vidare till agra fort. vi hade en guide som jag halvt lyssnade pa och uppfattade riktigt inte allt han berattade. dessutom hade han valdens indierbrytning som jag vid det har laget borde ha blivit val vid, men det har var ett extremt fall av jobbig engelska. ifran agra kunde man se taj mahal pa langt avstand och det sag ut som ett sagoslott borta i fjarran bland all dimma.
nar vi hade tittat klart pa fortet tog vi en tuktuk och akte till en restaurang och at lunch. jag bestallde en gronsallad som visade sig vara en rod sallad bestande av tomater, gurkakarnor och roda morrotter i drankta av nagon olja. inte direkt nagon smakupplevelse med andra ord.
efter den osmakliga lunch fortsatte vi till ett indiskt kopcenter for att handla sotsaker och klader. jag kopte ingenting, men bland annat hannah hittade en fin troja (trojorna i indien ser ut som klanningarna i sverige, fast med mer monster och farger. typ.) som hon hade pa sig under nyarsmiddagen. cajsa var valdigt peppad pa att kla upp sig och fira nyar pa riktigt, men sa blev det inte alls.
nar vi hade kommit tillbaka till hotellet och chillat framfor the big bang theory gick jag och hannah till de andras rum och fick en otrevlig nyhet. cajsa madde jattedaligt och spydde innan pa toaletten. det kan bero pa att hon at en glass inne pa kopcentret, blev magsjuk av den. ingen annan av oss provade sa darfor blev den dar jakla glassen var forsta och hitills enda misstanke bakom situationen. vi andra at darfor middag pa hotellet igen for att se om hon skulle ma battre nar vi kom tillbaka, men det visade sig att magsjukan hade blivit varre. hon sa att det var lugnt att vi akte vidare och at efterratter och drinkar utan henne. tycker synd om henne, da hon hade peppat sa mycket hela dagen.
okej, sa vi med en ledsen ton och letade upp en tuktuk. i johns lonely planet-bok om indien hade han hittat ett matstalle som serverade 1,2 meter creaps och det ville vi saklart prova pa! sa vi sa till chaufforen att ta oss dit. det visade sig att han inte hade nagon koll alls och akte runt, runt agra och ropade till vakter med vapen om vagen. dessutom borjade det sporegna sa alla utom hanna (hon satt i mitten) blev dyngsura av vatten. hela situationen var sa tragikomisk att jag borjade skratta och kunde inte sluta forran flera minuter senare. tuktukturen tog ungefar en timme, och da stalle vi antligen hittade visades vara stangt bestamde vi oss for att leta reda pa nagot stalle langs gatan. som korsbar pa toppen sluade regnet att falla precis da vi steg ut fran vi tuktuk. vadergudarna tycker om att leka med oss.
vi gick in pa nagra hotell, men gick ut direkt. i varenda hotellkallare var det kakaoketime med halvfulla indier som hade pa sig lojliga partyhattar. vi tankte att det kan val inte bli varre an sa ha; allt vi ville var att sitta pa en hotellbalkong och se raketerna. det slutade med att vi gick langs gatan och gick se nagra fa raketer.

sa dar har ni mitt nyar!

Om

Min profilbild

spongecakes

sandra, bosatt i örnsköldsvik sedan 18 år tillbaka. drömmer om att få upptäcka världen och hjälpa andra. tycker om mina vänner, festligheter, musik, ord och foto. bloggar om känslor, händelser och sådant som jag anser är fint.