spongecakes

♦ life in a suitcase ♦

en juluppdatering fran INDIEN!

Publicerad 2011-12-23 16:28:59 i travelling


igar var det en vecka sedan min och hannahs resa paborjades! i torsdags gjorde jag bort en redovisning och sedan akta jag och mamma till resecentrumet, med ett snabbt stopp pa michael elis for att saga hej da till nagra kara vanner. och sen var det antligen dags att aka i vag!
buss fran ornskoldsvik till sundsvall, tag till arlanda och efter det flyg till istanbul. i istanbul besokte jag och hannah hagia sofia, en kand moské som var jattehaftig. nar klockan var runt atta bar det i vag till new delhi. tidigt pa morgonen var vi framme och dar blev vi upphamtade av en man som heter radish. vi traffade aven varan da blivande rumskamrat hanna. hon kommer fran skane och tycker att vi pratar roligt...
sedan fick vi bil fran new delhi till sikar. det tog ungefar atta jobbiga timmar, men som tur var sovde vi alla under hela farden. vi tog aven ett stopp pa vagen for att ata frukst, som sedan kom att bli det ackligaste jag har atit. en daligt roastad toast med klumpigt smor och en alldeles for sot jordgubbsmarmelad till.

val framme i sikar, eller kunwar pura som garden vi bor pa heter, fick vi halsa pa alla volotarer. de ar alla svenskor och ar nagra ar aldre an oss. tillsammans med dem akte vi till vad de kallar for en galleria. det var mer som en ica maxi, fast med mindre mat och mer klader och pa tre vaningar. dar handlade vi lite passande klader for man far inte ha tighta klader som visar axlar eller ben. resten av forsta dagen tog vi lugnt och packade upp vara vaskor. dock hade hannas blivit kvar i moskva, men som tur ar kom den tillbaka IGAR.

sedan dess har vi traffat barnen i banjara basti, haft olika workshops och en massa annat kul. jag far forsoka skriva om det senare. och lagga upp lite bilder! har fyra kameror med mig, sa alla som skriver "du tar val mycket kort?!" kan sluta oroa sig!<

imorgon ar det julafton och da ska jag, hannah, hanna och tva guider som jobbar for avi vara i pushkar. det ar en jatteliten stad som halvt ligger i oknen och dar ska vi sova over i talt. och rida kameler! hanna ar valdigt excited over det. ska borja julhandla da ocksa (typ flera veckor senare an alla andra?) samt leta en massa saker at mig sjalv. min vaska kommer att vara overviktig nar vi ska aka hem.

jag vill inte aka hem, allt ar sa underbart har. jag alskar mitt liv just nu, haha!

/ lost girl in india

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2011-12-26 00:21:06

ååh, vad glad jag blir! fan vad underbart allt låter :D

ha det grymt! god jul, eller god fortsättning på julen ;) din jul lär vara bra mycket grymmare än svensk medelmjölksjulfrossa och massor av soffliggande ;)

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

spongecakes

sandra, bosatt i örnsköldsvik sedan 18 år tillbaka. drömmer om att få upptäcka världen och hjälpa andra. tycker om mina vänner, festligheter, musik, ord och foto. bloggar om känslor, händelser och sådant som jag anser är fint.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela