spongecakes

♦ life in a suitcase ♦

how soon is now?

Publicerad 2011-08-23 21:47:28 i myeverydaylife


gårdagen var en riktigt bra dag. vaknade tidigt och
åkte till stan och handlade lite inför kvällen med jenny.
sedan körde jag till stina. där började vi baka tårta.
sedan åkte jag till lundbergs och tog en fika med helen.



hejhej helen. det var roligt att träffa henne för att jag har inte 
pratat med henne på väldigt länge. dock stannade vi inte allt
för länge. jag var helt genomblöt efter att ha kört moppe i söpregn 
och längtade efter en varm, lång dusch. 

några timmar senare skjutsade jag sanna med bilen till stina igen.
vi i jalla jalla bing bong (vår grupp på facebook) samlade oss 
någon timme tidigare och fixa i ordning. vi skulle nämligen ha 
överraskningsfest åt mathias eftersom han fyller år idag! han 
trodde att vi skulle ha filmkväll, men i själva verket var det fest!

till och börja med åt vi tårtan och delade presenter. jag gav honom
en vuxenblöja (mamma jobbar inom äldrevården) som "hämd" för 
att jag fick barnmat av honom när jag fyllde år. men, snäll som man
är, gav jag, stina och jenny honom även belgisk chokald som han
brukar prata så mycket om. 

under fikat sa mathias att han ville bli sminkad någon gång. stina 
och rebecca nappade genast på det och tog med honom till stinas
rum som förvandlades till en sminkstudio. efter vad som kändes som 
en evighet fick vi äntligen se resultatet.



en spexig bild på mathias.



alex och g-son kollar in trans-mathias.



och här ge den nyblivna transan en puss i pannan på jenny.



efter att ha dansat i regnet på balkongen hade allt smink runnit ut och 
han såg emo ut tillsammans med stina.



här äts det sista av tårtan.



även jag dansade i regnet.



var inte speciellt nykter vid denna bild. ser skelögd ut dessutom.



som sagt.

dagen efter vaknade jag av att stina gick omkring i lägenheten och 
plockade ihop alla flaskor och burkar. jag, jenny och g-son klev upp 
och chillade. klockan var runt sju då. sedan klagade jenny på sin 
baksmälla och gick la sig igen. g-son och jag bestämde oss för att 
väcka de andra igen. vi drog den i fötterna och jag la mig över stina. 
hon morrade åt mig och sen somnade jag mellan henne och sanna
i sängen, hahahaha. vi vaknade när klockan var typ elva.

när vi hade diskat, dammsugit och städat lägenheten gick vi ner tillsubway och åt frukost.



gott.



sötstina.

mätta och belåtna tog vi bussen till domsjö. där samlades gänget igen 
och åt smörgåstårta och kladdkaka. 



och det var vad som hände mig när vi avslutade sommarlovet. nu 
inväntas ny skola, ny klass och nya utmaningar för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

spongecakes

sandra, bosatt i örnsköldsvik sedan 18 år tillbaka. drömmer om att få upptäcka världen och hjälpa andra. tycker om mina vänner, festligheter, musik, ord och foto. bloggar om känslor, händelser och sådant som jag anser är fint.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela